Read more in our blog

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – מדריך למתחילים

 

אחרי שפייסבוק קנתה את אינסטגרם בשנת 2012 , היא אחדה בין הפלטפורמות (הרשתות החברתיות) מבחינת ניהול

המודעות. הדבר  מתבטא באלגוריתמים של הקידום בה אבל בעיקר בחוויית המשתמש ובשילוב של מנהל המודעות

בשתי הפלטפורמות. ישנם הרבה הבדלים בהצגת המדיה למשתמשים ולגולשים וכמובן באופן ההצגה למשתמשים של המודעות.

פרסום ממומן בניגוד לפרסום ב”משיכה” – כמו שקורה במנועי חיפוש – גוגל  כלומר גולש מחפש מידע מסוים שנחוץ לו באופן אקטיבי ואז מציגים לו הודעה – הודעת תמונה, טקסט , וידאו או שילוב בנהם. פרסום ברשתות החברתיות, פייסבוק, אינסטגרם , לינקדאין הוא פרסום ב”דחיפה”, הגולש לא חיפש באופן אקטיבי נושא מסוים אבל אנחנו כמפרסמים זיהנו אותו כלקוח פוטנציאלי ולכן נציג לו מודעה (גם פה המודעה יכולה לכלול טקסט, תמונה, תמונות רבות , וידאו או שילוב בין המדיות).  ננסה שהמודעה תהיה אטרקטיבית מאד כי כאן סיכוי ההמרה הוא נמוך יותר – למעשה “הפרענו” לגולש ואנחנו רוצים למשוך את תשומת ליבו למוצר, מבצע, אג’נדה או כל דבר אחר שאנחנו מאמינים שמתאים לו.

כשאנו מגדירים קמפיין חדש – תחילה יש לבחור את המטרה שלו – כפי שניתן לראות בתמונה יש מספר יעדים או מטרות לקמפיין (מודעה או מספר מודעות )

גם לאחר הבחירה של המטרה – יש אפשרות לבחור את סוג המדיה שתוצג לגולש , האם זה סרטון , תמונה אחת, מספר תמונות – איך יהיה כתוב ומחולק הטקסט שמלווה אותן

אינסטגרם היא פלטפורמה נפרדת, וכפלטפורמה נפרדת, תוכן המודעות מוצג בצורה שונה, לרוב גם אופי הקהל שונה – בגיל , בתחומי העניין, ברגישות שלו לתוכן ויזואלי. הפרסום ברשת האינסטגרן  הוא באמצעות פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. אם נחבר את דף הפייסבוק העסקי לעמוד האינסטגרם, ונבחר בכך הקמפיינים יפורסמו בשתי הרשתות. .

בבניית הקמפיין אפשר לאפשר למערכת של פייסבוק לבצע את ההתאמות בעצמה, זה לא תמיד נכון –  אינסטגרם היא רשת הרבה יותר ויזואלית ופייסבוק היא מרחב הרבה יותר טקסטואלי באופי פרסום התוכן שלהם. אנשים רבים יגיבו קודם לתמונה או סרטון שמושך את העין לפני שהם קראו מילה אחת, בעוד אחרים ירצו לקרוא קודם ויהיו חשדניים.

נושא נוסף הוא המיקומים של המודעות – אותם ניתן לקבוע במנהל המודעות – כלי הניהול והמעקב של המודעות בפייסבוק ובאינסטגרם.

אם אתם תגלגלו למטה, אתם תראו חלק שנקרא “Placements”, או “מיקומים”. באזור הזה מוצגת רשימה של מקומות בהם אתם יכולים לפרסם את המודעות בדיוק רב, תוכלו גם לראות מעין תצוגה מקדימה של המודעה ואיך היא תוצג במכשיר סלולרי, במחשב שולחני בטאבלט, בסטורי ובכל אופציה אחרת ; ניתן לפרסם בסטורי של אינסטגרם, או בסטורי של המסנג’ר של פייסבוק  ובכל מקום אחר