Wide range of online services

read more in our blog

לא אחת אתם מחפשים מוצר באינטרנט, מגיעים לאתרים שמציעים אותו אבל לא רוכשים. בהמשך הגלישה אתם רואים שוב ושוב את המוצר במודעות שונות “צץ” בכל מיני אתרים אחרים שאתם גולשים בהם.

קורה לנו לא אחת שלקוח מתקשר וטוען שהמתחרה שלו מפרסם בצורה מדהימה ויעילה, בכל מקום שאותו לקוח גולש , הוא רואה את פרסומות המתחרה.

רימרקטינג (או גם ריטרגטינג) היא פעולה שבה המשווק מחזר אחרי לקוחות שכבר היו בדף המוצר או השירות שהוא מוכר . ההיגיון שעומד מאחורי השיטה היא שיותר קל לשכנע גולש שכבר היה באתר וצפה במוצר או בשירות מאשר גולש אחר.

המשווק לא יודע מה גרם לגולש לצאת מדף המוצר באתר שלו. אולי הוא מחפש מתחרים, אולי הפריע לו שיחת טלפון או הודעת מייל שקטעה את התהליך. רימרקטינג היא שיטה שיווקית שבה מציגים ללקוח את המודעות והפרסומות שוב ושוב (אפשר גם לקבוע כמה פעמים ). הלקוח רואה את המודעות שוב ושוב כאשר הוא גולש באתרי אינטרנט שונים כך ואנו מקווים שהוא יחזור לאתר לרכוש את המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים.

רימרקטינג (Remarketing) הוא שיווק מחדש, ריטרגטינג (Retargeting) הוא מיקוד מחדש – בפועל, הרעיון שעומד מאחורי שני המונחים דומה– הצגת מודעות מחדש לקהל יעד שהיה כבר באתר האינטרנט או בדף המוצר או השירות.

כל העוסקים בשיווק דיגיטלי בכלל וב  e-commerce  או ליידים (leads) בפרט יודע שרק אחוז קטן מהגולשים המבקרים באתר האינטרנט ממיר (רוכש מוצר או שירות  או משאיר פרטי התקשרות לצורך קבלת הצעת מחיר).

בתלות באתר ובידידותיות שלו לגולש ובתלות במוצר או בשירות שהוא מציע – כך גם % ההמרה. לרוב מדובר ב 1%-3% (כלומר על כל 100-33 מבקרים באתר , אחד ירכוש או ישאיר פרטים).

 הרוב הגדול עוזב מסיבות רבות ומגוונות. חלקם רוצים לחשוב שוב, לבדוק אלטרנטיבות או שפשוט משהו הסיח את דעתם בזמן התהליך באתר.

הפתרון למשוך שוב את תשומת הלב של אלו שלא רכשו או השאירו פרטים הוא רימרקטינג / ריטרגטינג, שבאמצעותו המשווק מזכיר לאותם גולשים לחזור לדף המוצר , דף השירות או האתר שהם נטשו.

איך זה עובד ?

  1. מטמיעים קוד ייעודי (סקריפט / פיקסל) באתר האינטרנט או בדף מסוים באתר.
  2. לקוח שנכנס לאתר האינטרנט או לדף הנחיתה “נצבע” על ידי הסקריפט /פיקסל .
  3. נוצרת עוגייה (cookie  ) לגולש על ידי מערכת הפרסום / האנליטיקס של מקור הקוד.
  4. הגולש באתר, מחליט לרכוש מוצר (או משאיר פרטי התקשרות) או שהוא מחליט לא לרכוש ולא להשאיר פרטים ואז לצאת מהאתר.
  5. יוצרים קהל יעד של אותם משתמשים שהיו באתר האינטרנט או בדף נחיתה על פי פרמטרים שונים.
  6. מקימים מודעה / פרסומת במערכת הפרסום לאותו קהל יעד.
  7. הגולש ממשיך לגלוש באתרי אינטרנט אחרים, בלוגים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות או מנועי חיפוש – ורואה את המודעות שוב ושוב.
  8. הגולש מרגיש שכל האתרים ממליצים על העסק/מוצר שהוא זוכר שכבר ראה ולכן מחליט ללחוץ על המודעה.
  9. הגולש נכנס לאתר לאחר שראה כבר הרבה מודעות והמלצות  ומחליט הפעם כן לרכוש או להשאיר פרטי התקשרות.

מדוע רימרקטינג זו שיטה טובה?

ההנחות שעומדות מאחורי שיטת רימרקטינג / ריטרגטינג, הן

  • ייתכן שהגולש שהיה באתר ולא רכש או לא יצר קשר דרכו, פשוט הוסח ואם לא היה גורם שמפריע לו הוא כן היה ממשיך ורוכש או יוצר קשר. מודעות ה remarketing מזכירות לו את האתר / המוצר או השירות.
  • המשתמש שאליו ממקדים כבר היה באתר האינטרנט של המפרסם, זוכר אותו ואת המותג, ויש סיכוי גבוה יותר שבפעם הנוספת שהוא יבקר באתר, הוא ירכוש את המוצר או ישאיר בקשה להצעת מחיר. כך למעשה, הסיכוי לבצע רכישה או המרה מאותו לקוח גובה יותר מאשר מלקוח שנכנס בפעם הראשונה.
  • משתמש שגולש באתרי אינטרנט שונים, קורא כתבות וחדשות, המודעות ממשיכות לרדוף אחריו לכל מקום. הוא מרגיש כי כל אתרי האינטרנט מייעצים לו לרכוש לבצע המרה במקום שהוא כבר היה בעבר.
  • מחיר – יהיה לרוב זול יותר לבצע remarketing מאשר שיטת פרסום אחרת. זאת מהסיבה כי הלקוח כבר היה באתר וסביר להניח כי לקוחות שכבר ביקרו באתר בעבר וחזרו אליו ייצרו המרה